torsdag, oktober 23, 2008

The HP Laberg Tour 2

En kjapp rapport fra resepsjonen på Ernst Hotell downtown Kristiansand.

Etter gårsdagens to økter på Karuss Skole (der jeg opplevde å treffe de 10endeklassingene jeg nettopp hadde snakket for da jeg etterpå skulle ta bussen tilbake inn til byen. Morsomme folk!), hvor hver gruppe klarte å følge med i 2 ganger 45 minutter (med pause) på en forfatter som sto og snakket om seg og sitt, og de hadde nok av gode spørsmål, og noen ikke så gode også, men stemningen var god, så jeg synes et var stor stas å være der - så var det i dag tid for en tur til Flekkerøya og Lindebøskauen Skole.

Jeg har foreløpig merket at første økt kan gå litt trått, siden ungdommene nettopp har stått opp og forfatteren ikke er helt varm i trøya ennå, men uansett klarer de å si og spørre om ting som gjør at de 90 minuttene, i hvert fall for meg, fyker av gårde.
En av elevene hadde også telt hvor mange ganger setningen "Jeg skulle ønske" blir gjentatt i første kapittel.
Svaret er 128.
Det var et par stk som hadde ankepunkter mot boka, og de var flinke til å argumentere for sitt syn også, så jeg får mye ut av dette.

Men nå vil jeg hjem snart.
Grim Skole i morgen, og så et seint fly til østlandet, før jeg flyr tilbake ned søndag kveld.

Nå blir det noen timer foran tv-en (for bl a å se "The Practice") og så middag med to hyggelige bibliotekarer.
Det er greit de får meg ut av rommet i ny og ne. Det kan vel kalles en slags støttekontaktordning.

Ingen kommentarer: