torsdag, mai 08, 2008

En god ettermiddag

Skygge på verandaen, sterk, sterk pulverkaffe, "Out Walked Mel" i én jafs, og Brian McBride i bakgrunnen ...

[Oppdatering, kl. 21.52. … og siden jeg var så godt i gang og sola nesten var gått ned og det var svalt på verandaen, fant jeg fram "Mølleland", som har ligget noen måneder i en banankasse nede i en kjeller (før jeg fant den ved en tilfeldighet da jeg var på jakt etter … noe annet), og leste den i en stor jafs. Jeg jafser i meg bøker for tida. Det kan umulig være sunt. Fascinerende med sine halve samtaler og tilsynelatende faktaopplysninger (ja, jeg måtte sjekke om det eksisterer en filmregissør ved navn Milorad P. Andersson), og med et par historier som var forferdelige, men veldig gode. Gode fordi de var forferdelige. Flott bok.]

Ingen kommentarer: